Isnin, 28 Februari 2011

SELANGKAH MENDEKATI FOTOGRAFI




assalamualaikum semua.
hari ni hari isnin.so,hari yg baik utk saya menaip sikit setelah lama diam je..
ok,hari ni saya nak bercerita psl fotografi .mungkin anda tak tahu yg saya amat mencintai bidang ini walaupun masih lagi di peringkat 'begginner'.



             utk pengetahuan semua,saya menggunakan kamera jenis nikon d70(model lopek je sbb 2004 punye model)selama sebulan .So,bolehlah ditakrifkan sbg begginner kan ?haha






Sebagai seorang begginer yg amat memerlukan guideline,90% pembelajaran saya melalui internet,manakala 10% lagi melalui pembacaan.Yang internet tu,saya banyak belajar dari ejadfotopoyo.blogspot.com.Anda boleh mendapatkan ilmu fotografinya di sini.
Kalau melalui pembacaan pulak,saya memilih Digital Camera Magazine sebagai tutor saya.




                                            



okay,selesai bab tu,sekarang saya nak bercerita mengenai dari mana datangnya sumber wang yang saya dapat untuk membeli kamera dslr ni .

                             



sebenarnya,dapat je gaji pertama saya tu,saya terus beli la..haha.means,saya x sempat langsung merasa duit gaji pertama saya kerja waktu tunggu result spm tu ....tapi x pe la,demi dslr tu,saya redah je laa...
haha ..


PESANAN SAYA :
kalau anda rasa anda nak mencapai sesuatu tu, jangan biarkan terperuk je dalam isi hati tu sebab kita tak tahu bila lagi nak merasa kan ..


                               

1 ulasan: