Rabu, 2 Mac 2011

HDR ?



pernah tak korang dengar pasal HDR ?


APA ITU HDR ?

OK,secara basicnya, HDR adalah satu teknik rakaman imej sama ada secara digital atau analog terutama subjek statik pd dedahan(explosure) yg berbeza .Let say la,kalau subjek yg dirakam itu adalah laut dan awan maka sekurang-kurangnya dua imej mesti dirakam pada nilai dedahan berbeza .Yang tu je la saya tahu ..



then,saya sempat la search beberapa imej yg menggunakan teknik ini(walaupun baru belajar semalam !)haha.excited punya pasal !



                                 
















yang ni plk untuk potret:







bagi saya,hdr tak la cantik mana pun..saya cuma suka teknik ni bila ia diaplikasikan pada building sahaja.itu pendapat saya je..jangan marah :)



PESANAN SAYA:

          Kalau korang minat untuk buat hdr ,teruskan belajar .banyak sumber yang boleh kite peroleh ,tapi bergantung kepada usaha kita saja .ok,jumpa lagi guys :)                                

Tiada ulasan:

Catat Ulasan